Презентация - Our Earth - Our Home

Our Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our HomeOur Earth - Our Home

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1

Анохина Нина Афанасьевна Учитель английского языка МБОУ «ВЕЧЕРНЯЯ (сменная) школа №1» город Щекино 2013

Слайд 2

Данная работа может быть использована : на открытых уроках английского языка в 10 классe по теме «Охрана окружающей среды» при проведении тематических классных часов на английском языке на внеклассных мероприятиях по английскому языку Выпускная работа выполнена в программе Microsoft Power Point Объем работы 18 слайдов, 798 Kb

Слайд 3

Цели открытого урока
Учебные формирование лексических навыков совершенствуются грамматические навыки употребления в речи страдательного залога совершенствование навыков диалогической речи развитие навыков монологической речи продолжается работа над видами аудирования Развивающие развитие мыслительных операций (анализ, сравнение, классификация, обобщение развитие качеств ума (любознательность, логичность. доказательность) Воспитательные воспитывать чувство бережного отношения к окружающей нас природе воспитывать чувство ответственности за свои поступки по отношению к экологическим проблемам формирование потребности в экологических акциях

Слайд 4

Задачи открытого урока
активизация лексики по теме «Защита окружающей среды» работа над интонационным рисунком стихотворного произведения совершенствование навыка определения лексического значения слова отработка навыка употребления в речи предложений в повелительном наклонении употребление в устной речи учащихся сослагательного наклонения

Слайд 5

Методические рекомендации учителю
для подготовки данного урока рекомендуется использовать дополнительный материал периодической печати по теме «Глобальные проблемы человечества» тематические поэтические и прозаические произведения плакаты «Охрана окружающей среды» лексические тесты по теме викторина « Знаешь ли ты проблемы нашей планеты?»

Слайд 6

Методические рекомендации учащимся
повторить лексику по теме «Охрана окружающей среды» собрать дополнительную информацию периодической печати по теме «Глобальные проблемы человечества» подготовить тематические плакаты принять активное участие в проекте «Защитим нашу Землю»

Слайд 7

April, 22. It’s a special day all over the world. On that day inhabitants of the Earth celebrate Earth Day. This day is a day when many people show that they care for our fragile planet. The problem is that our planet faces destruction because of acid rains, holes in the ozone layer, too much garbage, all sorts of air and water pollution.
It’s the day for the people to learn what they can do to preserve the planet. The first Earth Day was held in the USA in 1970. Earth Day brought the eco-bible into life.

Слайд 8

Word Power
Acid rains
Natural resources

Слайд 9

Look at an apple
Imagine it’s our Earth. I’m cutting it into 4 pieces. Three quarters (3/4) of the Earth surface is water and only 1/4 is land. One half of it is habitable. The rest of the land is the deserts, mountains, frozen ice-caps and other places that people cannot live in. Only 1/32 gives us food and shelter. Less than 1% water is drinkable. What would happen if this part of the world was damaged?

Слайд 10

Environmental problems of today
Littering Air pollution, smog Water pollution Overcrowding, overpopulation Endangered species, animals which are almost extinct Destruction of natural resources

Слайд 11

Global problems
The air we breathe, the earth we live on and its rivers and seas are becoming polluted with dangerous materials – by products of man’s activities. Man depends in his life on what the biosphere provides: water, oxygen, food, etc. For example, man creates new compounds, new substances, pure chemical elements which unknown to the biosphere. We change the environment we live. The Russian great scientist Vladimir Vernadsky was the first in the world to realize the necessity for quite a new approach to the biosphere as early as the midforties.

Слайд 12

Water pollution
Sea –and –river going ships often pollute sea and river water with various oil products. At a rough estimate, no less than five million tons of oil are discharged into seas and oceans each year and one ton of oil can spread over about twelve square kilometres of the water surface as a fine film which prevents air-water oxygen exchange. One litre of oil makes one million litres of fresh water unfit for drinking. We must stop the contamination if our water-ways which comes from so many sources: chemical waste from factories, thermal waste from power stations, domestic waste from cities and towns and so on.

Слайд 13

Air pollution
Transport is a major source of environmental pollution. Every car consumes many tons of air. Its exhaust gases contain poisonous carbon dioxide which makes difficult the emission of the earth’s heat into space. Many cities now are too noisy to live in. Los Angeles in the USA and Osaka in Japan are known to the air pollution champions among major industrial cities.

Слайд 14

A special problem
The increasing noise level is a special problem nowadays. We need silence as much as we need fresh air and unpolluted water. Noise does not only do physical damage to the hearer but can weaken his energy and break down his nerves.

Слайд 15

traffic ticket banana peel wool sock wooden stake wax paper cup painted wooden stake tin can aluminium can, plastic bottle glass containers
1 month up to 6 months 1 year 4 years 5 years 13 years 100 years up to 500 years forever

Слайд 16

Declaration of Interdependence Пример поразительной эволюции сознания: 200 лет назад Америка провозгласила Декларацию взаимозависимости – осознание того, что все в мире взаимосвязано и спасти планету от экологического кризиса мы можем только все вместе.
We are the earth, through the plants and animals that nourish us. We are the rains and the oceans that flow through our veins. We are the breath of the forests of the land, and the plants of the sea. We are human animals, related to all other life as descendants of the firstborn cell. We share with these kin a common history, written in our genes. We share a common present, filled with uncertainty. And we share a common future, as yet untold. We humans are but one of thirty million species weaving the thin layer of life enveloping the world. The stability of communities of living things depends upon this diversity. etc …

Слайд 17

Выводы и итоги
The ecological problems have become more and more serious with every passing day. And I’m sure that you are real friends of our fragile planet. The air we breathe, the soil on which we stand and walk, the water we drink are all part of the environment. If we want our lives to be healthy and interesting, a lot of other creatures and plats need growing space too.

Слайд 18

Клементьева Т.Б. «Счастливый английский» Книга для чтения для учащихся 10-11 классов. Конышева А.В. «Организация классных часов на английском языке» Баканова И.Ю. « 600 тем по английскому языку» Цветкова И.В. «Английский язык для школьников и поступающих в ВУЗы» Материалы газеты на английском языке “Moscow News”