Презентация - Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»

Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку «Generation Gap»









Слайды и текст этой презентации

Слайд 1

Тренажер устной части ЕГЭ по английскому языку
Перед запуском презентации включи аудиозапись в сторонней программе.
Александрова М.А.

Слайд 2

Инструкция по выполнению заданий Устная часть КИМ ЕГЭ по английскому языку включает в себя 4 задания. Задание 1 — чтение вслух небольшого текста научно-популярного характера. Время на подготовку — 1,5 минуты. В задании 2 предлагается ознакомиться с рекламным объявлением и задать 5 вопросов на основе ключевых слов. Время на подготовку — 1,5 минуты. В задании 3 предлагается выбрать одну из трёх фотографий и описать её на основе плана. Время на подготовку — 1,5 минуты. В задании 4 ставится задача сравнить две фотографии на основе предложенного плана. Время на подготовку — 1,5 минуты. Общее время ответа одного экзаменуемого (включая время на подготовку) — 15 минут. Каждое последующее задание выдаётся после окончания выполнения предыдущего задания. Всё время ответа ведётся аудио- и видеозапись. Постарайтесь полностью выполнить поставленные задачи, старайтесь говорить ясно и чётко, не отходить от темы и следовать предложенному плану ответа. Так Вы сможете набрать наибольшее количество баллов.

Слайд 3

Do you know what a generation gap is? Even if you don’t know the particular definition , you are aware of this problem basing on your own experience. A generation gap is a popular term used to describe serious differences between people of two generations. Growing up is never easy and teenage years are always particularly difficult. Pimples and parents are a source of constant embarrassment whilst life for enthusiastic gardening grandparents seems like a breeze. The older generation know all too well about trials of teenager life having experienced the same fundamental embarrassments. But when they went through puberty, things were a little different. So if you’re about 50 years apart in age, you’re bound to see the world a little differently. Different generations not only have their own distinct worldview, but their own way of working and preferred methods of communication. Generations can be distinguished by the differences in their language use. This is a visible gap between generations we see every day.
Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.
1.5 minutes
1.5 minutes
1.5 min
Start reading now

Слайд 4

Task 2. Study the advertisement.
1.5 minutes
1.5 minutes
100sec
You have 20 seconds to ask each question. (100 seconds in all)
You are considering visiting the place and now you are calling to find out more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:
Duration of the lecture Issues of the agenda Availability of interpreters Advice from professionals Registration procedure

Слайд 5

Task 3. Imagine that these are photos from your album. Choose one photo to present to your friend
1.5 minutes
1.5 minutes
2 min
Start speaking now
1
2
3
You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes. In your talk remember to speak about: • where and when you took the photo • what/who is in the photo • what is happening • why you keep the photo • why you decided to show the picture to your friend You have to talk continuously, starting with: I’ve chosen photo number ... .

Слайд 6

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:
1.5 minutes
1.5 minutes
2 min
Start speaking now
1
2
give a brief description of the photos (action, location) say what the pictures have in common say in what way the pictures are different say which of the pastimes presented in the pictures you’d prefer explain why You will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously.

Слайд 7