Слайды и текст этой онлайн презентации
Слайд 1
Иностранный язык
ФИО преподавателя: Горяинова Виктория Викторовна,
e-mail: goryainova_v@mirea.ru
Online-edu.mirea.ru
Слайд 2
Тема занятия: «Problems of Ecology» («Проблемы экологии») Тип учебного занятия: метапредметный Цель учебного занятия: изучить и найти способы сократить объем электронного мусора.
Задачи:
1. ознакомить студентов с новой лексикой учебного занятия;
2. прослушать текст и получить общую информацию о содержании текста;
3. прочитать текст и извлечь специфическую информацию об электронном мусоре;
3. выполнить тренировку лексико-грамматических навыков учащихся;
4. просмотреть видео по теме урока и найти пути сокращения объема электронного мусора.
Слайд 3
Theme 1.14 Humans and nature Ecological problems
Слайд 4
What devices have you bought recently? What was it?
What did you do with old ones?
Слайд 5
Look at the graph. Name the parts of it. What
devices are very often replaced?
Answer the question «What is the e-waste»?
Слайд 6
Look at these pictures. What can you see there? What problem is there? What is our theme today? Name it.
Слайд 7
The aim of our lesson is to find the ways of reducing the volume of electronic garbage.
Task 1: learn new words
Task 2: read the text and get more information about e-waste. Why it is damage for the environment and people
Task 3: watch the video and find the ways how to protect our planet
Слайд 8
Match the words and definitions
gadget
outdated
poisonous fumes
E-waste
dump
reuse
harm
toxic gases
recycle
reduce
1. computers, phones and other electronic products that are thrown because they are old
2. To use something again for a different purpose
3. To sort and collect rubbish in order to treat it and produce useful materials
4. A small device or machine with a particular purpose
5. Old-fashioned
6. Poisonous substances in a form like air
7. Become or make something become smaller in size, amount
8. Drop something in a careless way
9. Physical or other injury or damage
10. Strong, unpleasant, dangerous gas
Слайд 9
Find a picture for each word
Electrical goods
metal
mercury
lead
chromium
cadmium
Слайд 10
Use the words to complete the spidergram
Слайд 11
Listen to the text. What is the main idea of it?
Слайд 12
Read the text. Choose the best word for each gap.
Слайд 13
Match the headings and paragraphs. Find extra one.
Слайд 14
Find the words in bold with their meanings. Pace, outdated, what’s the big toxic, currently, gradually, harm, dumped, treaties, donate, components
Слайд 15
Find sentences in the text
1. Технологии совершенствуются с большей скоростью каждый год.
2. Приборы и гаджеты быстро становятся устаревшими.
3. Электронный мусор содержит более тысячи химикатов, большинство из которых очень токсичны.
4. Когда электронный мусор просто выбрасывают на свалку, он может выделять ядовитые испарения.
5. Многие страны подписали соглашение об остановке экспорта электронных отходов в другие страны.
Слайд 16
Complete the sentences
Слайд 17
Explain what reduce, reuse, recycle mean?
Слайд 20
Describe the pictures and use verbs
should/shouldn’t
Слайд 21
Complete with should/shouldn’t
Слайд 22
Solve a crossword puzzle. Work in groups.
9. Use smth. again.
2. A small device.
3. Sort and collect rubbish in order to produce
other things.
5. Old-fashioned.
6. Make smth. become smaller in size, amount.
1. Hard and shiny chemical elements such as iron, gold
8. damage
4. poisonous
7. drop smth.
Слайд 23
Watch the video. In groups make a poster «No more e-waste!» Write ways how can we help a planet. Present your poster.
Слайд 24
Read the saying. What does it mean to you? Discuss. Write.
Слайд 25
Hometask: Make notes under the headings in the table. * Use your notes to give a two-minute talk about e-waste.
Слайд 27
Thank you for attention!