Презентация - Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения

Нужно больше вариантов? Смотреть похожие
Нажмите для полного просмотра
Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения
Распечатать
  • Уникальность: 97%
  • Слайдов: 24
  • Просмотров: 5064
  • Скачиваний: 2883
  • Размер: 3.89 MB
  • Онлайн: Да
  • Формат: ppt / pptx
В закладки
Оцени!
  Помогли? Поделись!

Слайды и текст этой онлайн презентации

Слайд 1

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 1
Цель: Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «Аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения.
Задачи: Введение новой лексикой по теме «Аэропорт»; Совершенствование языковых компетенций (умений и навыков диалогической и монологической речи).

Слайд 2

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 2

ЭПИГРАФ

Слайд 3

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 3

Air travel

Слайд 4

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 4

When we get to the airport, first we go to the check-in desk where they weigh our luggage.

Слайд 5

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 5

Usually we are permitted 20 kilos, but if our bags weigh more, we have to pay excess baggage.

Слайд 6

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 6

When we lose our bags, we have to go to the lost property office.

Слайд 7

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 7

The airline representative checks our tickets and gives us boarding cards for the plane with our ticket numbers on it.

Слайд 8

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 8

Then we go through passport control where a customs officer checks our passports.

Слайд 9

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 9

After customs we go into the departure lounge. Here we can have a rest and read newspapers/books.

Слайд 10

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 10

At the departure lounge, we can also buy things in the duty-free, e.g. perfume and souvenirs.

Слайд 11

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 11

About half an hour or forty minutes before take-off, we are told to go to a gate number, e.g. gate D12, where we wait before we get on the plane. When we get on the plane, we find our seats.

Слайд 12

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 12

If we have hand luggage, we can put it under our seats or in the overhead locker above our seats.

Слайд 13

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 13

The plane arrives on the ground, we have to wait for it to stop. Then the doors are open, we get off the plane.

Слайд 14

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 14

When we get off the plane, we go to the terminal building.

Слайд 15

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 15

At the baggage reclaim we collect our luggage.

Слайд 16

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 16

Then we pass through customs, here we can declare our goods.

Слайд 17

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 17

If we are lucky, we can get a bus, taxi or train to the center of a town without waiting too long.

Слайд 18

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 18
Check up yourselves:
стойки регистрации превышение нормы багажа бюро находок посадочный талон паспортный контроль зал ожидания магазин (где товары не облагаются налогом) выход ручная кладь верхний запирающийся шкафчик сходить с самолёта конечная станция место выдачи багажа таможня добраться на автобусе/такси
check-in desk excess baggage lost property office boarding card passport control departure lounge duty-free gate hand luggage overhead locker to get off the plane terminal building baggage reclaim customs to get a bus/taxi

Слайд 19

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 19
Complete the words or phrases below using words from the box.
Boarding ………. Baggage ………. Excess ………. Passport ………. Hand ………. Duty ………… Overhead ………. Take-………. Departure ………. Check-……….
off control free card baggage in lounge luggage reclaim locker

Слайд 20

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 20
What do we call:
The place where you go when you arrive at the airport with your luggage. check-in desk The card they give you with the seat number on it. boarding card The money you have to pay if your luggage is very heavy. excess baggage The place where you sit and have a drink when you are waiting for your flight to be called. departure lounge The bags you carry onto the plane with you. hand luggage The place above your head where you can put your hand luggage. overhead locker The part of the airport you walk through when you arrive or depart. terminal building The place where you collect your luggage after you land. baggage reclaim

Слайд 21

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 21
Fill in the gaps with the appropriate words in the box.
Information desk flight lost property office baggage check-in desk excess gate boarding cards customs departures duty free shop/store terminal
We arrived at the airport in plenty of time. We put our (1)_______ onto trolleys and headed into the (2)_______ . At the (3)_______ we asked where the (4)_______ area was and first went to the (5)_______ . They looked at my ticket and weighed my baggage. It was 25 kilos. I was only allowed 23 kilos so I paid for my (6)_______ baggage. We got our (7)_______ and went to (8)_______ and passport control. An officer asked me if I had any guns or drugs with me. I tried to say no in Chinese but the officers were quite competent in English and we continued in English. We decided to go to the (9)_______ and I bought some souvenirs. We went to one of the airport bars when my wife noticed she didn’t have her handbag with her. She was very upset. We looked around but without any success. After fifteen minutes we decided to go to the (10)_______ . We didn’t really think it would do any good so we were really surprised when they had my wife’s handbag! This made her so happy that she forgot about her fear of flying. At that moment they called our (11)_______ . We found our (12)_______ , showed our boarding cards and passports again and got on the plane .

Слайд 22

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 22
Fill in the gaps with the appropriate words in the box.
Information desk flight lost property office baggage check-in desk excess gate boarding cards customs departures duty free shop/store terminal
We arrived at the airport in plenty of time. We put our (1)_______ onto trolleys and headed into the (2)_______ . At the (3)_______ we asked where the (4)_______ area was and first went to the (5)_______ . They looked at my ticket and weighed my baggage. It was 25 kilos. I was only allowed 23 kilos so I paid for my (6)_______ baggage. We got our (7)_______ and went to (8)_______ and passport control. An officer asked me if I had any guns or drugs with me. I tried to say no in Chinese but the officers were quite competent in English and we continued in English. We decided to go to the (9)_______ and I bought some souvenirs. We went to one of the airport bars when my wife noticed she didn’t have her handbag with her. She was very upset. We looked around but without any success. After fifteen minutes we decided to go to the (10)_______ . We didn’t really think it would do any good so we were really surprised when they had my wife’s handbag! This made her so happy that she forgot about her fear of flying. At that moment they called our (11)_______ . We found our (12)_______ , showed our boarding cards and passports again and got on the plane .

Слайд 23

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 23
Imagine the situation and answer the questions:
You are at the airport. Where do you go? You are at the check-in desk. What do you get? Your bags weight more then it’s permitted. What have you to pay? You need to go through passport control. Where do you go? You are at the departure lounge. Where can you buy souvenirs? You are told to go to a gate number. What do you wait? You have your hand luggage. Where can you put it in the plane? The plane arrives on the ground. The doors are open. What have you to do? You get off the plane. Where do you go? You’ve taken your luggage. What transport can you get to go to a town?

Слайд 24

Ознакомление учащихся с новой лексикой по теме «аэропорт» и организация тренировки по оперированию данной лексикой на уровне предложения, слайд 24
Домашнее задание.
Think about the whole experience of flying (from check-in desk to the time you leave the airport ) and make an essay about «My air travel to London».
^ Наверх
X
Благодарим за оценку!

Мы будем признательны, если Вы так же поделитесь этой презентацией со своими друзьями и подписчиками.